דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיקון דוד שמש - להכין את הדוד לחורף 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 4200 פעמים ]

אומנם עוד מעט נגמר החורף, הימים הקרים יחלפו ולא נזדקק עוד לדוד שמש עד החורף שיבוא עלינו לטובה בשנה הבאה, אך רגע לפני שאתם שוכחים ממנו, אל תשכחו, איך בימים הראשונים של החורף האחרון, חלקכם נאלץ להתקלח במים קרים. הכל בגלל ששכחתם לטפל בדוד שלכם ולתת לו את תשומת הלב הנדרשת.

אחת הבעיות של דוד שמש, שאנחנו לא נוהגים להפעיל אותו באופן קבוע, להבדיל נגיד ממקרר או מכונת כביסה. לכן אנחנו מסיקים שהוא לא מתקלקל או שוכחים שהוא מקולקל בימים בהם אנו לא משתמשים בו. מאחר והשימוש בו הוא רק לתקופה קצרה של בין 3-4 חודשים בדרך כלל, אז אנחנו מניחים שאפשר לדחות את הטיפולך בו לתקופה אחרת, וכעת הבעיה נמשכת עוד ועוד.

אלו דברים יכולים להתקלקל בדוד ומה עלינו לעשות?

מטרת המאמר היא לא להסביר מדוע חשוב לתקן את הדוד בהקדם. אנחנו מניחים שהבנתם את זה לבד, כאשר פתחתם את הברז וגיליתם שמים קרים יוצאים והופכים את חווית המקלחת ללא נעימה. מטרת המאמר היא להציג מספר תקלות אפשריות בדוד שמש וכיצד יש לטפל בהן:


    •  השבתה טוטאלית- אורך חייו של דוד שמש מגיע ל-15 שנה לערך. אחרי תקופה זו יש לקחת בחשבון מצב שהדוד ישבוק חיים.
    •  אבנית בדוד- מצב מוכר וידוע בכל מצב של מיכל מים מחומם. המים יוצרים אבנית ודוד השמש מושך אותה אליו. זה יכול ליצור סתימה בדוד וכן להעביר את האבנית אל האמבטיה. הטיפול הנפוץ נגד אבנית הוא הזמנת טכנאי דוד שמש (עלות הטיפול מתחילה ב250 שקל) שינקה את האבנית מהדוד. טיפול אחר הוא ניקוי עצמי באמצעות מתקן שמונע אבנית.
    •  פגיעה בתרמוסטט - תרמוסטט רגיש לחום של הדוד ושינוי בטמפרטורות יוצרות אצלו מצב של הקפאת תהליך העבודה. יש לוודא את תקינותו על ידי קביעה של טמפרטורה מסוימת, במטרה לבדוק שהוא אכן עומד בה.
    •  פגיעה בגוף החום- אותו גוף חימום הוא הכלי העיקרי בדוד שלמעשה דואג לחמם את המים. בדרך כלל הפגיעה נובעת מהצטברות אבנית, אך ייתכן שהוא ייפגע גם כתוצאה מחיבורים רופפים, או הצטברות של לכלוך. לפני החורף יש לוודא שהגוף מוצמד לגג וכן שהוא נקי.
    •  קולט שמש לא תקין - מקרה זה בדרך כלל קורה במקרים של הצטברות לכלוך או נזקי מזג אוויר (סערות) גם כאן נדרש ניקוי של הקולט (בייחוד מעלים) וחיזוק החיבורים.
    •  נזילות מים- אחד המצבים הנפוצים ביותר שמצריך תיקון דוד שמש. מצב בו הצינורות לא אטומים מספיק או סדוקים. הנזילה יכולה לגרום לרטיבות בתקרה וכן לקצר של הדוד. במקרה כזה לא פעם תצטרכו להחליף את הדוד. החלפת דוד תעלה לכם יותר מ1500 שקל כולל הרכבה, תלוי כמובן בסוג הדוד וביצרן.

שיהיה לכם חורף נעים


המאמר מוגש בחסות מדריך דודי שמש המקיף בישראל. המדריך כולל אינדקס חנויות למכירת דודי שמש ומתקיני דודי שמש, מאמרים בתחום דודי שמש, פינת חדשות וזירת שאלות ותשובות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב